هزينه عمل و درمان كيست مويي با ليزر

۳۵ بازديد

مبتلايان به بيماري كيست مويي يا سينوس پيلونيدال مي‌دانند كه براي رهايي از اين عارضه بايد حتما از روش‌هاي جراحي و ليزر كمك بگيرند. دغدغه بيماران معمولا هزينه درمان و عمل جراحي كيست مويي در بيمارستان خصوصي و دولتي است. تعيين هزينه دقيق درمان به عوامل مختلفي از جمله روش درمان، ميزان پيشرفت عفونت، دستمزد پزشك، شهر و كلينيك و بيمارستاني كه به آن مراجعه مي‌كنيد بستگي دارد.

هزينه درمان كيست مويي با ليزر

ليزر كيست مويي يكي از به روزترين و قطعي ترين روش‌هاي درمان اين عارضه است كه تا حد زيادي جايگزين روش‌هاي سخت جراحي شده است. تصور غلطي كه در مورد درمان كيست مويي با ليزر وجود دارد اين است كه ليزر بسيار گران تر و هزينه‌ برتر از ساير روش هاي عمل اين عارضه است. اما اين يك باور غلط است و تعيين هزينه ليزر كيست مويي به موارد گوناگوني وابسته است.

اين عارضه حتي در مراحل ابتدايي هم بايد با جراحي درمان شود و تخليه عفونت و موهايي كه در زير پوست جمع شده تنها راه از بين بردن سينوس است.

ليزر بهترين روش براي افرادي است كه از جراحي هراس دارند. اين روش يك عمل سرپايي است كه در زماني كمتر از نيم ساعت انجام مي‌شود، بيمار حداقل درد و خونريزي را دارد و دوران نقاهت آن كوتاه است.

هزينه عمل كيست مويي

هزينه عمل كيست مويي هم درست مشابه روش ليزر به موارد مختلفي وابسته است. عمل سينوس به دو روش جراحي باز و بسته انجام مي‌شود. همچنين عمل جراحي بايد تحت بيهوشي و در بيمارستان خصوصي يا دولتي انجام شود كه اين موارد هم در تعيين قيمت عمل مو برگشتي تاثيرگذارند. 

به علاوه عمل جراحي سينوس پيلونيدال دوران نقاهت طولاني دارد و جدا از هزينه هاي بستري، بايد مدت زماني كه فرد نمي تواند به محل كار خود برگردد هم در نظر گرفته شود. همچنين مراقبت بعد از عمل بايد به خوبي انجام شود تا فرد دچار عود مجدد يا عفونت سينوس نشود.

عوامل موثر در محاسبه هزينه

مهم ترين عواملي كه در محاسبه هزينه درمان كيست مويي تاثيرگذارند به شرح زير است:

  • شدت پيشرفت عفونت
  • شرايط بيمار
  • شهر، كلينيك يا بيمارستاني كه براي درمان به آن مراجعه مي‌كنيد
  • دستمزد دكتر جراح

هزينه ليزر كيست مويي ارزان تر است يا جراحي؟

جواب اين سوال هم به مواردي كه در بالا گفتيم وابسته است. اما به طور كلي هزينه درمان با ليزر نسبت به جراحي در بيمارستان خصوصي به صرفه تر است. البته ما علاوه بر جراحي، هزينه هاي بستري در بيمارستان، پانسمان و داروهاي مورد نياز، ويزيت‌هاي پزشك و آزمايشات و همچنين دوران نقاهت بعد از عمل را هم در نظر گرفته ايم.

در روش جراحي بيمار معمولا يك روز بعد از عمل در بيمارستان بستري مي‌شود، حدودا دو هفته بايد استراحت كند، تعويض پانسمان و شستشوي زخم گاهي بايد توسط پزشك انجام شود و احتمال عفونت و بازگشت مجدد بيماري هم وجود دارد.

اين در حالي است كه در روش ليزر بيماري نيازي به بستري، استراحت طولاني، پانسمان و همچنين احتمال بازگشت و عفونت بيماري وجود ندارد.

https://darman.clinic/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%DB%8C%DB%8C
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.